A tak dál ..... a jen tak dál!

04.03.2018 23:20

A tak dál ..... stručný výsledek mého přemýšlení nad mým webem. Musím teď v březnu zaplatit velké další roční poplatky za jeho provoz na další celý rok 2018 / 2019 a přemýšlel jsem,zda to má ještě i další smysl. Když bude " ta rekonstrukce ",oblíbené teď alibi v divadle pro všechno. A tak dál. Vedení divadla stále jen hovoří,co bude za a),tedy celková REKONSTRUKCE budovy Divadla na Vinohradech v roce2020 za miliardu. Cituji z rozhovorů v tisku. Ale už vůbec,ale vůbec ne !!! nikdo nehovoří,co bude i za b) !!! Tedy interně mezi námi zaměstnanci,jak bude vypadat " odstávka " divadla na nejméně rok z hlediska budoucnosti jeho zaměstnanců.. Některé " informace " jsou až děsné. A řeknu to tedy poprvé a já a za všechny a na rovinu. Víte,milí čtenáři,dělat vrátného je sožitější věc než jen sedět a hlídat. Jsem každodenním průsečíkem důvěry nejen mnoha zaměstnanců,ale i návštěv z ulice. Takže vím a dopředu mnohé z toho,co je zatím nevyřčenou budoucností. Jenže to ani nesmím být a vůbec nejsem žádná " drbna ",která vše hned vyslepičí nejlépe už ráno všem při prvním pozdravu. Děje se to v jiných případech v našem divadle. Co já se před každou moji službou dozvím " na sebe o sobě " za plané řeči. A princip diplomacie ve vrátnici je i ten,že dejme tomu paní Vocásková mi řekne o panu Vopajšlíkovi,že je to vůl. A jindy mi pan Vopajšlík řekne o paní Vocáskové,že je to kráva. Ale ode mne se to žádný ani vzájemně nedozví,neboť mlčím,i kdyby oba byli za blbce. Takhle fungují i některé vztahy v souboru nebo mezi zaměstnanci. Asi tak. Takže s důvěrou se dozvím mnoho informací,které si nechávám pouze jen pro sebe. V případě plánované rekonstrukce čekám od divadla i na to logické b) k jádru věci. Už víte,že si rád hraji se slovíčky. Tedy nejen říci a) i b),ale mluvit o celé ABECEDĚ budoucí rekonstrukce. Třeba od "V" budou i vyhazovy. Nebo výpovědi. Od "B" je budoucnost,jakou tedy mají

naši zaměstnanci? Od "N" je nejistota,kterou už teď všichni máme. Od "S" je i smrt,někteří z nás se třeba - nedejbože - nedožijí znovuotevření divadla. Od "P" jsou peníze na rok 2020 v našich peněženkách. Od "S" je náš umělecký soubor,který se rozpadne? A tak dál. Mohu podobně dál pokračovat ve stejném duchu,spotřeboval bych,to mi věřte,všechna písmenka A - Z. "T" je ředitel Töpfer,který bere na sebe tu obrovskou zodpovědnst za divadlo v době jeho rekonstrukce včetně budoucích osudů jeho pdřízených. "K" je primátorka Krnáčová,která drží miliardu pro "T". "D" je umělecký šéf Deák,který bude mít i v odstávce spoustu jiné umělecké práce jinde. "Z" jsou všichni obyčejní zaměstnanci divadla a nechtějte vědět,kde možná budou v roce 2020,ale rezervuji jim všem písmenko "P". A tak bych velmi rád s ostatními určitě věděl,co nás čeká a nemine.Divadlo je jen prázdná budova bez jeho zaměstnanců a publika. Adresně znát naši blízkou budoucnost. Neoživuji teď nějaké vzpomínky na bývalé kdysi " výrobní porady",ale když se privatizoval do rukou majitele " můj " podnik,kde jsem v mládí pracoval,hovořil s námi včas a podrobně ředitel podniku o každém z nás. A s každým z nás. Zatím nevím vůbec nic ani od svého vedoucího. A tak na závěr zpět k začátku téhle glosy. Přemýšlel jsem tedy,zda to má ještě smysl psát můj webový BLOG. Za rok a kousek to bude spíš " stavebním deníkem " než informací z divadla. Ale mám teď v tuto chvíli v 19:40 hod již 38903 čtenářů a počet návštěv mého webu stále stoupá.V březnu to určitě bude již krásných 40 TISÍC ..... Tak jako má ředitel Tomáš Töpfer nyní zdpovědnost za rekonstrukci divadla včetně zodpovědnosti za nás zaměstnance,já cítím a mám zodpovědnost za ty tisíce mých čtenářů a za další obsah těchto stránek. V nadpisu glosy jsem si tedy na " A tak dál .... " odpověděl sám za sebe " .... a jen tak dál! ". Pokračuji v publikování stránek,i když mi vedení divadla určitě za tyto řádky " vynadá ",vždyť podle uměleckého šéfa vůbec divadlu nerozumím a podle 11 čtenářů v Anketě nerozumím prý vlastně vůbec ničemu. Ale protože tedy " NEROZUMÍM ",tak se ptám vedení divadla na naši budoucnost v pracovním současném kolektivu. Tak. Tečka. Prý mi skončila zdravotní způsobilost pro výkon mé práce,musím tedy v týdnu pro nové potvrzení téhož. Mám to dopisem od ředitele. Rekonstrukce už asi začíná .....