ÚPLNĚ MOJE POSLEDNI GLOSA o Divadle na Vinohradech !!!

19.06.2018 00:35

ÚPLNĚ MOJE POSLEDNI GLOSA o Divadle na Vinohradech !!!

Aneb můj DOPIS,jak jsem NENAPSAL co prý jsem napsal .....

Milí moji přátelé i nepřátelé z Divadla na Vinohradech ........

Dnes odpoledne jsem měl DIALOG s neoficiální vedoucí naší vrátnice,s BEBE tj. Boženou Bulínovou.

BEBE - Tak celé divadlo vypráví o tom,že jsi napsal na svůj web,že se prý divadlo vykašlalo na Vránovou.

JÁ - Cože? Co je to za blbost?

BEBE - No je to tak.

JÁ - A tys to četla?

BEBE - Nečetla,ale lidi to říkají.

JÁ - Tak si to přečti,co jsem ve skutečnsti napsal a nerozšiřuj blbosti a kecy.

BEBE - Já tvůj web nečtu.

JÁ - Tak nekecej kraviny jako hotovou věc.

Tak milí kolegové v našem divadle : miluji podobné pavlačové drbny typu jedna paní povídala. Juraj Deák mi kdysi řekl památnou větu,že " Váš web nečtu,ale lidi mi všechno řeknou ". Jestli pane Juraji nasloucháte kecům Boženky,pak se nedivím,že mne nemáte rád. Ale vážím si Vás,protože jste mi otevřeně alespoň do očí řekl,že nebudete předstírat nějaký vztah. Vůbec jsem v dotyčném příspěvku NEŘEKL,že se divadlo vykašlalo a ani promilem myšlenky jsem si to nemyslel !!! Divím se,že lidé,kteří se živí SLOVEM mohou takto uvažovat. Rozeberu Vám tedy slohově můj text.

 

Honzův - Deníček 17.6.

Přátelé,od včera již neoficiální zatím (neoficiální zatím - zdůraznil jsem tím,že tedy nejsem tak blbej,že nevím,že v sobotu ještě není ani parte,ani datum a způsob rozloučení) vzpomínka na Gabinku Vránovou. Lidé dávají fotky na dveře DnV (ano,byl to nejdříve v sobotu 1.člověk a v neděli po jeho příkladu potom i já). Než naše divadlo také naznačí,že zemřela legenda (toto není žádné,že se divado vykašlalo,jen povzdech,že vitrina s fotografií,daty narození a úmrtí a kytička a černé prapory mohly a měly být na divadle již v sobotu.Stačily 2 ředitelské telefonáty příkazem,aby šéf kavárny : PRAPOR a náš aranžér : VITRINA přišli mimořádně do práce tyto základní věci udělat).

 

Poznámka : zažil jsem jedenkrát,ale nezapomenutelně,kdy ředitelka Jiřinka Jirásková z domova telefonicky (tajemnice ten den nebyla ani na telefonu) zařizovala nečekanou aktuální změnu večerního představení ve spolupráci se mnou. Já postupně diktoval požadované telefony na etapy a Jiřinka na etapy obvolávala umělecký soubor. S noblesou,jejím humorem a v klidu. Nemohu dodnes vyprávět související nádhernou historku mezi mnou a ředitelkou toho dne. Změnu se povedlo samozřejmě uskutečnit. Zažil jsem jinou výjimečnou situaci,kdy jsem v telefonickém spojení s ředitelem divadla Jindřichem Gregorinim šel v hluboké noci zabránit sebevraždě jednoho zaměstnance. Tito oba ředitelé zapáleně spolupracovali byť v tu chvíli s pouhým vrátným a neštítili se společně se mnou řešit vzniklé situace. Já svoji " glosou " na Facebooku zachraňoval divadlo před ostudou,že pietní rozloučení bude teprve oficiálně divadlem sděleno,no holt tedy později až bude 1.pracovní den. Měl jsem 2 dny víkendu desítky a desítky kontaktů s lidmi,kteří se právem od sobotního dopoledne mne ptali,kam mohou přinést svíčku nebo květinu. Ale na " pranýři " fámy mezi zaměstnanci jsem od tohoto pondělí já,že jsem prý napsal " divadlo se vykašlalo na Vránovou ". Upřímně,Tomáši Töpfere a spol.,Vás rozčiluje,že si pouhý a jen vrátný dovolí něco tak logického poznamenat. Že činy měly být už včas v sobotu a plánovat konkrétně další se mohlo za pochodu. Tož promiňte blbému vrátnému,už to NIKDY v Divadle na Vinohradech neudělám. Jen zatím jediný člověk v divadle ode mne důvěrně ví,že jsem již i uvažoval z našeho stánku umění odejít. Bohužel existenční ekonomické důvody mi brání i na další ještě roky opravdu odejít. Víte to tedy teď,milý řediteli a i když máte se mnu spory a nepatřím mezi Vaše oblíbence,za svoji glosou si stojím,protože v ní zastupuji početný názor mých webových čtenářů. Je jich (ostatních) přes 58 tisíc,takže opačný názor divadelní pavlače,kde vznikla pokroucená fáma,mi nevadí. Z divadla neodejdu,ale definitivně odcházím z mých webových stránek v tom konrétním smyslu,že již od 19. června 2018 nenapíšu o našem divadle ani tečku nebo háček s čárkou. Nemám to zapotřebí,abych nad každým svým příspěvkem přemýšlel,jestli se to bude lbit Vaškovi,Lojzovi,Vopršálkovi nebo Smetáčkové,Bobině a dalším. Takže se OMLOUVÁM,že ani nepublikuji již datum rozloučení s paní Vránovou,byť jsem to byl dnes svědomitě ve svém volnu nafotit. Ani se již nebudu zmiňovat o ostatních umělcích Divadla na Vinohradech včetně bývalých,protože nechci bojovat s blbostí. Už ne. Mám dost jiných námětů pro pokračování mých stránek a dost nápadů jakým směrem se ubírat. Omlouvám se " pavlači ",že budou muset probírat zase někoho jiného. Vymazal jsem i poslední moje příspěvky na Facebooku související s Divadlem na Vinohradech. Jen,prosím,své nepřátele na webu i špicly na Facebooku,dejte vědět tyto řádky i do 2.patra divadla. Děkuji za tento jediný kladný Váš čin. Jan Veselý - už jen vrátný DnV a autor těchto webových stránek.